Pengembangan Brand Awareness Pada UMKM Melalui Pelatihan Foto Produk

  • Esta Damaya Ilmu Komunikasi Universitas Amikom Yogyakarta
  • Putria Desti Anjani Ilmu Komunikasi Universitas Amikom Yogyakarta
  • Hisyam Efendi Ilmu Komunikasi Universitas Amikom Yogyakarta
  • Julita Dian Pramisti Ilmu Komunikasi Universitas Amikom Yogyakarta
  • Novita Ika Purnamasari Ilmu Komunikasi Universitas Amikom Yogyakarta
Keywords: Development, Training, Improving, Economy

Abstract

The development of Brand Awareness in SMEs is very influential in introducing a brand for a product. By implementing this strategy, it can make it easier for MSME actors to enter the national market with a positive image attached to the brand. The benefits of carrying out this activity are to assist in creating better content and products in an effort to develop their business. So that this activity can be used as inspiration for micro, small and medium enterprises, especially in Gunungketur Pakualaman Yogyakarta. The activity of developing the Awaness brand for MSMEs is to introduce the brand and also to attract consumers to the products being sold. The method used, namely to develop brand awareness, is a marketing method in which this method is used to remember the brand and also identify the products being sold, so that they are able to accept the knowledge we provide and apply it in their small businesses.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Apriani., Desi, Subardin., Muhammad. (2022). Pelatihan Untuk Berwirausaha Pada Remaja Putus Sekolah di Desa Kerinjing Kabupaten Ogan Ilir. Jurnal Pengabdian Masyarakat (JPM) 3 (2)

Febrianto, Dedi. Tyasti, Avia, Christian., (2020). Pengaruh Product Quality dan Brand Image Terhadap Customer Satisfaction (Studi Pada Pelanggan Starbuck Coffe Margonda Depok).

Feni Dwi Anggraeni. (2017). Pengembangan Usaha Mikro, Kecil, Dan Menengah (Umkm) Melalui Fasilitasi Pihak Eksternal Dan Potensi Internal. Universitas Brawijaya, Malang

Ichsan Widi Utomo. (2017). Pengaruh Brand Image, Brand Awareness dan Brand Trust Terhadap Brand Loyalty Terhadap Pelanggan Shoopping

Ivan Rahmat Santoso, (2018). Pelatihan Kewirausahaan Bagi Pelaku Umkm Di Kelurahan Biyonga Kecamatan Limboto Kabupaten Gorontalo. Laporan Program Pengabdian Masyarakat. Universitas Negeri Gorontalo.

Lukmanul Hakim, (2022). Pendampingan Dan Pelatihan Legalitas Usaha Dan Sertifikasi Produk Umkm Penghasil Keripik Desa Bumi Sari,Kecamatannatar, Kabupatenlampung Selatan. Jurnal Pengabdian UMKM. Universitas Bandar Lampung;

L.M. Azhar Sa’ban. (2021). Meningkatkan Pengetahuan Masyarakat Dalam Perbaikan Sanitasi Lingkungan. Jurnal Pengabdian.

Nuraisah,. (2021). Pengaruh Brand Awareness dan Brand Image Terhadap Keputusan Pembelian Pasta Gigi Sensodyne Dalam Perspektif Manajemen Bisnis Syariah. Diakses 30 Desember 2022

Putu Ratih Arta Eliasari. I Putu Gede Sukaatmadja. (2017) . Pengaruh Brand Awareness Terhadap Purchase Intentiondimediasi Oleh Perceived Quality Dan Brand Loyalty. Bali : Universitas Udayana Bali. Diakses 19 Januari 2023

Sony Hendra Permana. (2017). Strategi Peningkatan Usaha Mikro, Kecil, Dan Menengah (Umkm) Di Indonesia. Pusat Penelitian Badan Keahlian DPR RI.

Suci., Rahmini Yuli. (2017). Perkembangan UMKM (Usaha Mikro Kecil dan Menengah) di Indonesia. Jurnal Ilmiah Cano Ekonomos, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Balikpapan.

Syahrul. Syamsuddin. Syahriah Sari . (2021). Analisis Brand Awareness Dan Pengaruhnya Terhadap Buying Decision Mobil Toyota Calya Di Makassar. Padang : Politeknik Padang. Di akses 19 Januari 2023.

Tulasi., Dominiku. (2018). Marketing Communication dan Brand Awarness. Jurnal Universitas Binus.

Tulasi, Domunikus. (2018). Marketing Communication dan Brand Awarness. Jurnal Universitas Binus.

Wua Gloria Sterie. (2019). Pengaruh Brand Ambassador Dan Brand Image Terhadap Keputusan Pembelian Produk Pt. Telesindo Shop Sebagai Distributor Utama Telkomsel Di Manado. Universitas Sam Ratulangi Manado.

Published
2023-02-05
How to Cite
Damaya, E., Anjani, P. D., Efendi, H., Pramisti, J. D., & Purnamasari, N. I. (2023). Pengembangan Brand Awareness Pada UMKM Melalui Pelatihan Foto Produk. TAAWUN, 3(01), 59-63. https://doi.org/10.37850/taawun.v3i01.409