Pelatihan Penggunaan Instagram dalam Promosi Produk Kuliner

  • Ira Brunchilda Hubner Universitas Pelita Harapan
  • Juliana Universitas Pelita Harapan
  • Rudy Pramono Universitas Pelita Harapan
  • Sandra Maleachi Universitas Pelita Harapan
  • Deandra Asthyn Pakasi Universitas Pelita Harapan
  • Nova Bernedetta Sitorus Universitas Pradita
Keywords: Social Media, COVID-19, Culinary Products

Abstract

The role of social media is very important for the advancement of various fields in this digital era. The existence of a pandemic and the rules that have been set, such as restrictions on the application of community activities have made many small and medium businesses, especially culinary products, have to sell their products online. The Faculty of Tourism of Pelita Harapan University has invited partners of Culinary Department SMKN7 to carry out Community Service (PkM) through a webinar entitled Training on the Use of Social Media in Promotion of Culinary Products. This PkM provides training to students of the Catering Department to be able to sell culinary products that are produced to be easily accepted by the community by utilizing the role of social media. This PkM is expected to be a lesson to broaden your horizons on how to use promotional strategies by maximizing the use of social media roles in promoting culinary products you want to sell. The method used is to conduct webinars with the zoom application. This webinar provides the results of a better understanding of the participants to increase creativity in developing strategies for compiling the content of the culinary products produced so that they are more accessible to the public.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Cahyono, A. S. (2016). Pengaruh Media Sosial Terhadap Perubahan Sosial Masyarakat di Indonesia. Jurnal Publiciana, 140-157.
Chakti, A. G. (2019). The Book of Digital Marketing. Makasar: Celebes Media Perkasa.
Dewi, A. M. (2018). Pengaruh Iklan Online Melalui Instagram Terhadap Keputusan Pembelian Bagi Peningkatan Penjualan Produk Kuliner Lokal. Jurnal Ekonomi Universitas Kadika.
Fitriani, Y. (2017). Analisis Pemanfaatan Berbagai Media Sosial Sebagai Sarana Penyebaran Informasi Bagi Masyarakat. Paradigma-Jurnal Komputer dan Informatika, 148-152.
Hestukoro, Soni, Aditi, Bunga Susanti, Erna , Hendriarto, Prasetyono, Juliana, J. (2021). Kewirausahaan Bisnis masa depan dan digitalisasi.
Hubner, Ira B, & Lindy, Amelia, Juliana, J. (2020). Pemanfaatan Bubuk Daun Kelor (Moringa Oleifera) Sebagai Substitusi Dari Tepung Terigu Pada Pembuatan Lidah Kucing. 6(2).
Hubner, Ira Brunchilda, Irene, N., & Sitorus, B. (2021). Pemanfaatan Sayur Dalam Pembuatan Lasagna Non Daging. Jurnal Abdimas BSI Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 4(1), 2–7.
Juliana, Juliana, Djakasaputra, Arifin, Pramezwary, Amelda, Hutahaean, J. (2020). Marketing Strategy In Digital Era. PT. Nasya Expanding Management (Penerbit NEM - Anggota IKAPI).
Juliana, Juliana, Kanggeyan, M. P. & S. (2020). Pembuatan Kreasi Produk Camilan Dodol Asam Jawa Menggunakan Pengujian Organoleptik. Abdimas Berdaya, 3(01), 57–75.
Juliana, J. (2019). Pengaruh Inovasi Dan Pengambilan Risiko Terhadap Perkembangan Wirausaha Muda Dalam Bidang Kuliner Di Wilayah Binong Tangerang. Khasanah Ilmu - Jurnal Pariwisata Dan Budaya, 10(1). https://doi.org/10.31294/khi.v10i1.5623
Juliana, J., Maleachi, S., Yulius, K. G., & Situmorang, J. (2020). Pelatihan Pembuatan Salad Sayur Hidroponik dan Cara Pemasaran yang Tepat dalam E-Commerce. Jurnal Abdimas BSI Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 3(2), 208–216.
Lemy, D. M., Sihombing, S. O., Irene, N., Sitorus, B., Natalie, C., & Leonarto, V. (2021). Pelatihan Kreasi Tteok Dengan Variasi Menu Sate Maranggi Dan Gulai Ayam. Jurnal Abdimas Berdaya : Jurnal Pembelajaran, Pemberdayaan Dan Pengabdian Masyarakat, 4, 12–23.
Nova Sitorus, Juliana, A. L. (2021). Sosialisasi Perkembangan Usaha Food And Beverage Di Masa Pandemi Covid-19 Kepada Siswa-Siswi Smk Pariwisata. Indonesian Journal of Community Service, 1(1), 134–147.
Pramezwary, A., Eagan, B., Putri, F. J., Setiadi, S., Julianastpphuphedu, E., P, C. S. A., Billy, E., P, F. J., Steven, S., Identitas, P., & Dan, B. (2021). Pengaruh Identitas Brand Dan Strategi Penjualan Burger King Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen. 21(1).
Pramono, R., & H, Vasco Adato, Juliana, R. (2019). Pelatihan Pemasaran Produk Berbasis Jejaring Media Sosial Kepada Masyarakat Desa Curug Wetan Tangerang. Prosiding PKM-CSR, 2.
Priambada, S. (2015). Manfaat Penggunaan Media Sosial Pada Usaha Kecil Menengah (UKM). SESINDO.
Purwidiantoro, M. H. (2016). Pengatuh Penggunaaan Media Sosial Terhadap Pengembangan Usaha Kecil Menengah (UKM). EKA CIDA.
Sihombing, S. O., & Juliana, J. (2021). The Identification of Personal Values and Buying Behavior of Youth During Covid-19 Pandemic in the Indonesian Context. 174(Icebm 2020), 360–367.
Siswanto, T. (2013). Optimalisasi Sosial Media Sebagai Media Pemasaran Usaha Kecil Menengah. Liquidity, 80-86.
Tasruddin, R. (2015). Strategi Promosi Periklanan yang Efektif. Jurnal Al-Khitabah.
Published
2021-08-13
How to Cite
Ira Brunchilda Hubner, Juliana, Rudy Pramono, Sandra Maleachi, Deandra Asthyn Pakasi, & Nova Bernedetta Sitorus. (2021). Pelatihan Penggunaan Instagram dalam Promosi Produk Kuliner. TAAWUN, 1(02), 162-176. https://doi.org/10.37850/taawun.v1i02.197