STRATEGI PENGUMPULAN DANA UNTUK ZAKAT, INFAK DAN SODAKOH (ZIS) UNTUK PEMBERDAYAAN MASYARAKAT DI KABUPATEN BOGOR

  • Chandra Fitra Arifianto Universitas Pamulang
  • Wahyu Nurul Faroh universitas pamulang
  • Rahadyan Tajuddien universitas pamulang
  • Ratnawati universitas pamulang
  • Sri Eka Lestari universitas pamulang
Keywords: LAZ, Covid-19 Pandemic, Platform, ZIS

Abstract

This community service aims to provide a solution to the limitation of the movement of the Nahwa Nur Amil Zakat Institution (LAZ) in seeking potential Zakat, Infaq and Sodakoh (ZIS) funds during the Covid-19 pandemic. The materials were given online and then assistance was given to lighten the funding burden in ZIS management. LAZ Nahwa Nur personnel apparently still do not fully understand the fundraising strategy during the Covid-19 pandemic as it is today, even though they have used an online strategy using their own platform, it is still not optimal. So it is advisable to use an external platform that already exists in ZIS fundraising

Downloads

Download data is not yet available.

References

Abidah, A. (2016). Analisis Strategi Fundraising terhadap Peningkatan Pengelolaan ZIS pada Lembaga Amil Zakat Kabupaten Ponorogo. Kodifikasia 10(1), 163-189.
Amanda, G. (2020, Mei 17). LAZ Nahwa Nur Distribusikan Paket Sembako Ramadhan. republika.co.id. https://republika.co.id/berita/qagwae423/laz-nahwa-nur-distribusikan-paket-sembako-ramadhan.
Arifianto, C., Susilo, A., Mutawali, Tajuddien, R., dan Romdonih, F. (2020). Peningkatan Kapabilitas Pemanfaatan Ponsel Pintar pada Generasi Milenial dalam Berwirausaha di Era Disrupsi. JURPIKAT 1(2), 97-109
Asmara, C. (2019, Mei 16). Potensi Zakat Rp 252 T, masuk Baznas cuma Rp 8,1 T. cnbcindonesia.com. https://www.cnbcindonesia.com/syariah/20190516152005-29-72968/potensi-zakat-rp-252-t-masuk-baznas-cuma-rp-81-t.
Kelana, I. (2020, April 16). Nahwa Nur Santuni Pekerja Sektor Informal Terdampak Corona. republika.co.id. https://republika.co.id/berita/q8ure9374/nahwa-nur-santuni-pekerja-sektor-informal-terdampak-corona
Mashuri (2019). Analisis Strategi Pemasaran UMKM di Era 4.0. Iqtishaduna 8(2), 215-224
Nurhidayat (2020). Strategi Fundraising Zakat Pasca Pandemi Covid-19. Salam 7(8), 737-748
Ramadhita (2012). Optimalisasi Peran Lembaga Amil Zakat dalam Kehidupan Sosial. Jurisdictie: Jurnal Hukum dan Syariah 3(1), 24-34
Rohim, Ade. (2019). Optimalisasi Penghimpunan Zakat Melalui Digital Fundraising. Al-Balagh: Jurnal Dakwah dan Komunikasi 4(1), 59-90
Sani, M. (2010). Jurus Menghimpun Fulus, Manajemen Zakat Berbasis Masjid. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama
Tajuddien, R. dan Santoso, A. (2019). Pengembangan Strategi Berorientasi Pasar dan Peningkatan Daya Saing UKM dalam menghadapi AEC di Kota Tangerang Selatan. Kesejahteraan Sosial 6(1), 42-58
Published
2021-09-22
How to Cite
Chandra Fitra Arifianto, Wahyu Nurul Faroh, Rahadyan Tajuddien, Ratnawati, & Sri Eka Lestari. (2021). STRATEGI PENGUMPULAN DANA UNTUK ZAKAT, INFAK DAN SODAKOH (ZIS) UNTUK PEMBERDAYAAN MASYARAKAT DI KABUPATEN BOGOR. TAAWUN, 1(01), 28-36. https://doi.org/10.37850/taawun.v1i01.179